Aktuelle foredrag

Foreningen Lyspunktet

Foredraget:

"Hvad er healing, og hvordan virker det?"

Sundhed i sjæl og legeme er noget,  de fleste mennesker ønsker. Men hvordan opnås det?

De fleste har forskellige små skavanker, og nogle oplever mere alvorlige fysiske eller psykiske lidelser. Lægerne kan heldigvis kurere eller mindske symptomerne for de fleste sygdomme. Der findes imidlertid en del, for det meste kroniske lidelser, hvor lægerne siger, at man må leve med det. Her kan healing som regel lindre. Ved healing tilføres livskraft eller livsenergi, og healing kan derfor i princippet anvendes ved alle lidelser. Healing kan også hjælpe, hvis man har kriser eller blokeringer i sin livsudfoldelse. Normalt skal healing kombineres med samtale eller terapi for at have en vedvarende effekt.

I foredraget fortælles om forskellige former for healing. For at forstå hvordan healing virker, bliver der også fortalt om menneskets opbygning ikke bare den fysiske, men også den ikke fysiske del af mennesket, som har brug for livsenergi. Livsenergi er ikke en kendt fysisk energi. Begrebet livsenergi beskrives f.eks. i forbindelse med akupunktur og anden kinesisk lægekunst. Desuden fortælles om videnskabelige undersøgelser af healing.

Til slut vil der blive givet gruppehealing til de tilhørere, der ønsker det.

Foredragsholdere: Lena og Torben Skettrup, Klintedalsvej 20, 4400 Kalundborg

LYSPUNKTET er en forening, der arrangerer foredrag og kurser om livets spirituelle sider og har tilknyttet terapeuter, der foretager healing og samtaleterapi. Henv: 45813555 eller www.foreningenlyspunktet.dk